FANDOM

Lyoko - wirtualny świat. Znajduje się w pamięci superkomputera w opuszczonej fabryce Renault. Lyoko jest podzielone na sektory:

Lyoko holomapa

Lyoko wyświetlone na Holomapie

W Lyoko znajduje się 41 wież – po 10 w każdym z głównych sektorów i jedna w Kartaginie. Wykorzystywane są jako węzły przetwarzania danych, przejście do świata rzeczywistego oraz bezpieczna kryjówka. Aktywując je, X.A.N.A. może atakować Ziemię.

Historia

Lyoko 144
Według dziennika Waldo'a Schaeffera (Franza Hoppera) wszystko zaczyna się w roku 1974 od Projektu Kartagina. Był to wojskowy system zakłócający komunikację wroga. Nie zostało wyjaśnione dlaczego, ale 20 lat później Waldo Schaeffer nagle opuszcza projekt i chce go zniszczyć. W tym celu buduje superkomputer i tworzy X.A.N.Ę.

Lyoko zostaje zaadaptowane na schronienie dla Waldo'a i Aelity. Naukowiec stale podejrzewał, że jest obserwowany. Podzielił klucze do Lyoko między siebie i córkę – zostali absolutnymi władcami w wirtualnym świecie. W końcu rządowi udaje się namierzyć Schaeffera zmuszając go do ucieczki.

Kiedy znaleźli się w Lyoko, Waldo i Aelita zostali zaatakowani przez X.A.N.Ę. Po wielu nieudanych próbach zatrzymania wirusa, Waldo decyduje się na wyłączenie superkomputera, który pozostał w tym stanie przez 10 lat. Kiedy tylko został ponownie włączony, X.A.N.A. przejął nad nim kontrolę, uwięził Waldo'a Schaeffera i zaczął atakować świat rzeczywisty.

Później Lyoko odkrył Jeremy. Znalazł Aelitę. Ta jednak nic nie pamiętała (przez X.A.N.Ę, zabrał jej wspomnienia). Kiedy w Lyoko pojawili się Yumi, Ulrich i Odd, pomogli Aelicie dezaktywować wieżę. W pierwszej serii bohaterowie starają się dotrzeć do wieży, aby Aelita mogła ją dezaktywować, co powstrzymałoby X.A.N.Ę.

W drugiej serii X.A.N.A. ucieka z Lyoko. Waldo Schaeffer ponownie budzi je do życia.

W trzeciej serii wirus zaczyna niszczyć wszystkie sektory. Ostatecznie Lyoko zostało zniszczone, lecz Jeremy'emu i Aelicie udało się je odbudować.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki