FANDOM

Skidbladnir

Skidbladnir (skrót: Skid - nadany przez Odda ) - wirtualny statek napisany przez Jeremy’ego i Aelitę w celu przemierzania internetowych otchłani nie narażając się na bezpowrotne zanurzenie w Cyfrowym Morzu. Początkowo miał nazywać się Melanie na cześć eks-dziewczyny Odda, co oczywiście zostało skorygowane pod koniec odcinka "Skidbladnir". Sama nazwa została nadana przez Aelitę, która to znalazła w Pustelni książkę "Baśnie i legendy Wikingów" .

Platformadokujaca

Platforma dokująca - maszyna znajduję się dokach w piątym sektorze, do których prowadzi specjalna winda na platformę, która z kolei transportuje pilota (zazwyczaj Aelitę) na jego miejsce, a reszta ekipy zostaje ulokowana w Navskidach.

Navskid - jest to jednostka obronna samego Skida, wyglądem może przypominać małe myśliwce, uzbrojone w pociski zwalczające zagrożenie w cyfrowym morzu. Niestety jego główną wadą jest skromny zapas mocy, po krótkiej batalii musi wrócić do statku matki.

Hangarskida

Hangar Sidbladnira - pomieszczenie, w którym znajduje się Skid, kiedy nie jest w użyciu, oraz platforma dokująca.

Funkcje Skida:

  • Rotacja - pozwala zmienić kierunek Skida z pionowego do poziomego, aby szybciej się przemieszczać, czy wejść do Repliki.
  • Silniki hamujące - sprawia, że Skid trwale się zatrzymuje.
  • Turbodopalanie - zwiększa szybkość Skida, aby uciec od potworów bądź opuścić Lyoko czy Replikę.
  • Klucz - funkcja używana przez Aelitę, aby uzyskać dostęp do systemu Replik.
  • Katapulta Navskidów - wypuszcza Navskidy.
  • Światła - włącza światła na skrzydłach i nad kokpitem.
  • Pole siłowe - brama, która ochrania Skid przed zranieniami. Ma ograniczoną moc, ale może być wspomagana przez energię z superkomputera.

Funkcje Navskidów:

  • Torpedowy atak- uaktywnia działa w Navskidach.
  • Superdoładowanie- daje Navskidom bardzo dużą prędkość.
  • Celownik torped - ekran celowania we wrogów.
  • Złączenie - z powrotem łączy Navskidy z rdzeniem Skidbladnira.

Zobacz też:

Gallery:Skidbladnirpl:Skidbladnir

Więcej z Fandomu

Losowa wiki