FANDOM

Tower2.jpg
Wieże są portami interfejsu, których X.A.N.A. używa do przypuszczania ataków na Ziemię. Zostały one stworzone przez Franza Hoppera, nie do tak groźnych celów, tylko jako środek transportu na terenie Lyoko i jako sposób komunikowania się z naszą planetą. Wieże znajdują się we wszystkich sektorach Lyoko. Są one otoczone poświatą, której kolor zależy od tego, kto aktualnie tej wieży używa.

Kolory wieżEdytuj

Seria 1-2

Niebieska - wieża nie aktywna.

Czerwony - wieża pod kontrolą X.A.N.Y

Zielona - wieża pod kontrolą Jeremy'ego

Biała - wieża pod kontrolą Franza Hoppera

Serie 3-4

Biała - wieża nie aktywna.

Czerwony - wieża pod kontrolą X.A.N.Y

Zielony - wieża pod kontrolą Jeremy'ego

Wewnątrz wieże posiadają dwie platformy, obie ozdobione okiem X.A.N.Y. Zaczynają się świecić, jeśli ktoś na nich stanie. Stając pośrodku pierwszej platformy, przeniesieni zostajemy na wyższą platformę, gdzie znajduje się interfejs dla Aelity, która może wpisać KOD: LYOKO lub KOD: XANA.

Tak jak "wszystkie drogi prowadzą do Rzymu", tak wszystkie wieże prowadzą do Kartaginy.

W sezonie pierwszym i drugim wieże były jedynym miejscem, gdzie Aelita mogła zostać zdewirtualizowana.

Wieże PrzejściaEdytuj

W Wieżach Przejścia zawarte są informacje o sektorach Lyoko. Nikt tych wież nie może aktywować. Jeśli wpisze się w nich KOD: XANA, sektor zaczyna się rozpadać i znika na zawsze. Jeśli w danym sektorze znajduje się jakaś aktywowana wieża, zostaje zdezaktywowana i znika.

PołożenieEdytuj

Co ciekawe, Wieże Przejścia mogą zmieniać swoje położenie (przynajmniej tak wynika z tego, co widzieliśmy w odcinkach, tj. w jednym odcinku Wieża Przejścia sektora lodowego znajdowała się w kraterze, w innym była na otwartej przestrzeni).

Jednak mimo wszystko, każda wieża ma swoje określone położenie.

LewitacjaEdytuj

Po wejściu do wieży, dana postać zostaje przetransportowana na górną platformę poprzez lewitację. Każda osoba może zostać przeniesiona na górę, nie ma co do tego jakichś specjalnych wytycznych. Może to zrobić nawet William, będący opętany przez X.A.N.Ę.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki